Google-chef skal stå i spidsen for Berlingske Media og Concept X's nye annoncesatsning
For nylig annoncerede Berlingske Media et annoncesamarbejde med Concept X. Partnerskabet rummer salg og annonceteknologi og også udviklingen af en ny selvbetjeningsløsning i samarbejde med Berlingske Media-ejerkoncernen DPG Media.
Christine Liv Nielsen skal stå i spidsen for udviklingen og introduktionen af selvbetjeningsløsningen. Det skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.
Hun tiltræder 1. september og får titel af head of business development - altså chef for forretningsudvikling.
“Danmarks største annoncørplatform bringer tillid, transparens og mediekronerne tilbage til kampagnen. Vores mediefællesskab har musklerne, tankekraften og teknologien, der fundamentalt ændrer annonceværdien - og vi et kun lige begyndt,” udtaler Christine Liv Nielsen i meddelelsen.
Partnerskabet mellem Berlingske Media og Concept X er blevet døbt ”Trusted Web.”
Ifølge parterne giver samarbejdet annoncører adgang til mere end 3,4 mio. brugere om måneden. Partnerskabet bliver beskrevet som et ”troværdigt og transparent dansk alternativ til techgiganternes dominans på annoncemarkedet.”
Christine Liv Nielsen kommer med 12 års erfaring fra Google i bagagen. De seneste to år har hun været platform partner manager.
“Vi er klar til at tage konkurrencen op om annoncørernes gunst, og jeg er sikker på, at Christine Liv Nielsen er den rette til at løfteopgaven,” udtaler Anders Krab-Johansen, der er koncernchef og udgiver i Berlingske Media.